Geoblog.pl    wloczykijedwa    Podróże    Sycylia    Spacer po Taorminie

Spacer po Taorminie

Włochy
Włochy, Taormina

Dziś, pomimo braku słońca postanowiłam znów wybrać się na spacer do Taorminy. Tym razem poszłam inną drogą, bardziej malowniczą, z zachwycającym widokiem na zatokę. Tę drogę wskazał mi podczas śniadania właściciel hotelu, gdy usłyszał ze dwa dni wcześniej szłam jakimś zapomnianym, zarośniętym szlakiem. Z mojego hotelu wystarczyło przejść około 300 m i dokładnie na wprost Isla Bella skręcić w prawo i zacząć się wspinać po 550 schodach na szczyt. Droga zachwyca a widoki są obłędne.
Gdy już wdrapałam się na samą górę skręciłam w lewo i spokojnym krokiem w kilkanaście minut dotarłam do serca Taorminy. Miasteczko jest śliczne, malutkie i przytulne. Dzisiejszego dnia postanowiłam sobie kupić donicę w kształcie głowy.
Wiąże się z nią niesamowita legenda i pomyślałam sobie że taka pamiątka idealnie pasuje do mojego nastroju i wystroju mieszkania :)
Po długim szukaniu, nie to nie tak że trudno znaleźć bo ścięte głowy są wszędzie, znalazłam taką która była mi przeznaczona a przy okazji uszczupliła portfel o 85 €. Poznałam w sklepie także uroczą sprzedawczynie z którą zamieniłam kilka słów o Sycylii i obecnej niełatwej sytuacji geopolitycznej na Ukrainie. Na pożegnanie wręczyła mi małą pamiątkę mówiąc ze widzi w moich oczach dobro i dobrzy ludzi powinni się wspierać (czy coś podobnego :) Poleciła mi jeszcze bym kupiła Cannoli z pistacjami co oczywiście zrobiłam i poszłam dalej szukać Parku.
Park jest wspaniała przystanią gdzie ławeczki zatopione wśród roślin pozwalają zmęczonym przybyszom delektować się widokiem wybrzeza. Jako że miałam ze sobą dopiero co zakupione Cannoili - delektowałam się podwójnie :)
Z Parku tymi samymi schodami wróciłam na wybrzeże a po drodze weszłam do mojego ulubionego sklepiku po pomarańcze i pyszne piwo Birra Dello Stretto które polecił mi sprzedawca.