Geoblog.pl    wloczykijedwa    Podróże    Gran Canaria w grudniu    Nurkowanie na Playa de Sardina

Nurkowanie na Playa de Sardina

Hiszpania
Hiszpania, Sardina

Tak, ten dzień musiał kiedyś nadejść. Dla większości naszej grupy czas wakacji na Gran Canaria dobiegł końca. Leniwy poranek, kilka zdjęć wschodu słońca, pakowanie i pożegnanie.
Ja jako ze został mi jeszcze jeden dzień, wybieram się na nurkowanie korzystając z oferty polskiej bazy Delphinus.
Proponują mi wyjazd na Playa de Sardine. Cena 105 e z ubezpieczeniem. Trochę duzo ale obiecują duzo wiec jadę. Okazuje się że Sardinie jest po drugiej stronie wyspy wiec po drodze widzę jeszcze plantacje bananów i bardzo kamieniste wybrzeże.
Nurkowanie prowadzi Kasia i hmmm jeden chłopak z Niemiec (oj jak ja dawno nie miałam okazji porozmawiać po niemiecku wiec korzystałam ile się dało!). Ok, schodzimy. Pierwszy nurek trochę słaby. Ja mam za sobą kilkadziesiąt nurków a reszta kilka i trochę się kotłowali no ale niech będzie. Ale drugi nurek, super. Nareszcie zaczęły się fajne widoki,duża ławica jakiś srebrnych ryb, wodne pająki, ośmiornice, ogończe, płaszczki, mątwy i wiele innych. Kamila znajduje ośmiornicę którą zaczynamy przekonywać by wyszła spod kamienia. Po chwili zaczyna nas dotykać swoimi mackami i się wynurza. Suuuper widok :-) Niestety nie tak super dla ośmiornicy bo w tym momencie jak spod ziemi pojawia się 120 cm Raszpla (rekin o spłaszczonym ciele) i kończy żywot naszej towarzyszki.
Żal nam ośmiornicy :-( ale zobaczyć rekina! to wielkie WOW!!
Na tym kończy się nasza wycieczka, ja jeszcze robię masę zdjęć czerwonym krabom których jest tu mnóstwo i wysiadając po drodze w Las Palmas wracam na ostatnią noc do znanego mi hostelu.
Tam spotykam ponownie Bartka i wieczorem opowiadamy sobie co tam się wydarzyło u każdego z nas przez ten tydzień :-)