Geoblog.pl    wloczykijedwa    Podróże    7000 km przez Chiny :-)    Kolejny dzien na wyspie
2017

Kolejny dzien na wyspie

Chiny
Chiny, Sanya

Leniwie, wreszcie wykapani w goracej wodzie, wyspani mozemy zaczac dzien w tropikach. Ja postanawiam przejsc nasze wybrzeze zagladajac do restauracji i sklepikow. Taki dzien poprostu dla siebie bez planu i pospiechu :-)
Taraz jest juz wieczor wiec opisze takie spostrzezenia z Chin o ktorych jeszcze nie pisalam.
Sport - kraj absolutnie nastawiony na uprawianie sportu w kazdym wieku ale przede wszystkim dominuja panie w wieku 60+. To cos niesamowitego i wzruszajacego - zbiera sie jakas grupka osob na ulicy, wlacza przenosne radio i wspolnie cwiczy lub tanczy. Oczywiscie kazdy moze dolaczyc i czesto robi sie z tego calkiem spora ilosc osob. Dzis wieczorem idac ulica zachwycila mnie grupa starszych osob ktora tanczyla walca.... tak, taniec i muzyka to to z czym bede kojarzyla chiny.
Musztra i apele - przed rozpoczeciem pracy duze restauracje robia zbiorke przed restauracja i ustalaja plan pracy. Wszyscy grzecznie stoja w rownych rzedach sluchajac tego co ma do przekazania szef
Karaoke - taaak bardzo lubia spiewac :-)
Ludzie - bardzo bardzo pomocni, czesto urzywaja translatora by nam cos wytlumaczyc. Jak nie wiedza to to tez mowia ze nie wiedza. Jezyk angielski to drugi jezyk poza chinskim ktorym jakos mozna sie porozumiec potem rosyjski, zwlaszcza na wyspie
Jedzenie - pyszne, swieze, absolutny hit. Jemy wszystko co daja :-) a Marcin od 2 dni probuje wszystkie owoce morza w duzych ilosciach, ja tylko testuje po 1 szt. Ale podsumowujac, sa dobre ale chyba nie wlaczymy slimakow itp do menu
Samochody i poruszanie sie ulicami - ciezka sprawa, ale raczej jest zasada gabarytu, wiekszy wazniejszy. Przechodnie sa czyms co przeszkadza kierowcom w jezdzie, najchetniej by nie zwalniali wiec trzeba byc czujnym :-)
Taksowki - tanie, ale trzeba sprawdzac czy wlaczaja taksometr.
Autobusy - srednia cena to 1 - 2 rmb za przejazd. Wyznaczona kwote wrzuca sie do specjalnej puszki wchodzac do autobusu wejsciem na przodzie.
Ulubiona rasa psow to pudle miniaturki
Na skuterze da sie przewiesc wszystko - ostatnio widzialam jak jechal z prawie polowa krowy :-)